Nyårsmat och löften.

Standard

Lagar mat för fullt,,, men jag myser. Lyssnar på Liza Marklunds Du gamla du fria,Janne kollar på Tour de Ski och Kenny har fullt upp med lego tåg och se på film.

Förrätt Löjrom på stekt brödskiva, och smörkokta små potatis fylld med löjrom.

Varmrätt : Hängmörad Oxfilé från Hälsingegårdarna med egen gjord bearnaisesås  och hasselback

Efterrätt ; Creme brulee  , Köpte en brännare i veckan som jag velat ha.  Cervera är så bra butik  dom har allt man behöver.  Och receptet på den har jag tagit från Pernilla Wahlgrens blogg

Och vin till maten blir en flaska Cantina Zaccagnini Dal Tralcetto 

Och lite lite skumpa till natten .

JAg har gjort min första kladdkaka också.

mmmmm snart dags för lite för för rätt.

 

Nyårslöften : Hade inte tänkt att avge något men kom på att jag ska leva lite lite långsammare och njuta här och nu.

Det var en vis kvinna som sa till mig att jag sprang före min egen kropp, hmm sant så känns det ju faktiskt.

Så nu blir det slow , mera medititation, träning, och bra mat.   Inte så svårt om det inte vore för att jag blir så uppslukad av arbetet och tar med det hem .

Så nu jobbar jag mina timmar mer effektivt och sen blir det mer tid hemma.

Vad ska du göra ???

 

Gott Nytt år på er alla 🙂

 

 

Lämna en kommentar